• +45 6061 0077

Microsoft Office - work smarter kursus

Microsoft Office work smarter kursus

Rigtig mange brugere af Microsoft Office udnytter slet ikke alle de mange muligheder og værktøjer, der findes i Office-pakken.
Det skyldes ofte, at medarbejderne ikke har tiden til at arbejde i dybden med programmerne samtidig med, at de daglige opgaver skal løses. Alt for mange nyttige funktioner bliver således ikke brugt, og selvom Office-pakken kunne gøre medarbejderne mere effektive og arbejdsgangen kortere, udnyttes dette derfor ikke optimalt. Mange firmaer og organisationer vil derfor kunne effektivisere det daglige arbejde med et Microsoft Office Work Smarter Kursus.


Work smarter - not harder

Work Smarter kurset består samlet set af 4 moduler på hver 1/2 dag, der systematisk fører deltagerne rundt om tips & tricks, genveje og smarte funktioner i Word, Excel, Outlook og PowerPoint, så man med konkrete værktøjer lærer at organisere og strukturere sit arbejde og sætte det i system – ikke bare i det enkelte program, men på tværs af hele Office-pakken.
Der vil blive masser af hands-on på modulerne, så man hurtigt kan blive fortroligt med de mange nye værktøjer i Office pakken.

Microsoft Office work smarter kursus - Indhold.

OUTLOOK – ORAGANISER ARBEJDET I OUTLOOK.
Rigtig mange brugere anvender for det meste kun Outlook til mailhåndtering og kalenderstyring. Men Outlook har en masse smarte værktøjer indbygget, og udnytter man programmets muligheder i forhold til sine daglige arbejdsprocesser, vil man både spare tid og arbejde langt mere effektivt.
Der er kort og godt tale om en guidet tur gennem Outlook-klienten.

EXCEL – FORMATÈR OG HÅNDTÈR DATA.
Bliv præsenteret for nogle af de mange indbyggede funktioner i Excel til bearbejdning af data, og lær at præsentere resultaterne på en overskuelig måde.
Der vil være focus på formatering af data så tal, tabeller, talmængder og diagrammer fremstår let overskuelige.

WORD – DOKUMENTER MED TJEKKET UDSEENDE.
Sådan kommer man fra et dokument med intet andet end tekst, til et professionelt udseende dokument med en gennemarbejdet grafisk idé.
Word er efterhånden blevet så avanceret, at man kan sætte dokumenter op på stort set samme grafiske måder, som man ellers finder i professionelle layout programmer som f.eks. Adobe InDesign.

POWERPOINT – PRÆSENTATIONER DER VIRKER.
PowerPoint indeholder rigtig mange fine værktøjer, så det er vigtigt at vide HVILKE man skal bruge HVORNÅR til HVAD!!
Design egne diaslayouts, udnyt mulighederne for interaktivitet og importér videoer fra YouTube. Integrér tabeller og objekter fra Excel og omdan en præsentation til et PDF-dokument.